پرسش های متداول

توضیحاتی در مورد تفاوت و نحوه محاسبه شنونده های ماهانه و سرویس استریم اسپاتیفای

توضیحاتی در مورد تفاوت و نحوه محاسبه شنونده های ماهانه و سرویس استریم اسپاتیفای

اسپاتیفای یکی از بزرگترین سرویس های استریم موسیقی دنیاست. مکانی برای عاشقان موسیقی و کسانی که به دنبال فضایی برای ارائه هنرشان هستند. بسیاری از خوانندگان ما در پخش جهانی موسیقی پرسش هایی پیرامون تفاوت شنوندگان ماهانه یا  Monthly listeners اسپاتیفای و سرویس استریم آن، نحوه محاسبه و کارکرد آن ها مطرح کردند که پاسخ آن در ادامه به تفصیل آمد است.

 

سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای چیست؟

سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای زمانی به شمارش در خواهد آمد که موسیقی شما بیش از 30 ثانیه پلی شود. و اگر موسیقی شما به صورت آفلاین استریم شود در اولین فرصتی که کاربر مورد نظر آنلاین شود شمارش خواهد شد.

منظور از شنوندگان ماهانه یا Monthly listeners در اسپاتیفای چیست؟

منظور از Monthly Listeners شنوندگانی است. که در طول 28 روز گذشته اثر شما را شنیده اند. این آمار روزانه به روزسانی خواهد شده و در قسمت پروفایل آرتیست به نمایش در خواهد آمد.

اسپاتیفای شنوندگان ماهانه یا Monthly listeners را چگونه محاسبه می کند؟

در صنعت موسیقی تعداد کاربران ماهانه و فعال هر هنرمند یک معیار مهم در میزان محبوبیت آثار آرتیست و ابعاد پایگاه طرفداری یا Fan Base به شمار می آید.
• به دلیل تغییر روز های ماه های میلادی به صورت کلی هر ماه 28 روز در نظر گرفته می شود. این به این معناست که با در نظر گرفتن 28 روز تعداد روز های هفته نیز یکسان خواهد بود. بدین ترتیب هر ماه دارای تعداد برابری از شنبه ها، یکشنبه ها و… شمرده می شود.
• اگر کاربری اثری را در اسپاتیفای بیش از یک بار در 28 روز پلی کند فقط یکی از آن ها مورد شمارش قرار می گیرد.
• آمار شنوندگان اسپاتیفای هر 24 ساعت یکبار و 3:00Pm به وقت EST محاسبه می گردد. (EST یا منطقه زمانی شرقی چیست؟)

تفاوت شنونده های ماهانه و سرویس استریم اسپاتیفای چیست؟

• آمار استریم Spotify یعنی چند بار موسیقی شما پلی شده است؟ در حالی که آمار شنوندگان Spotify تعداد افراد مختلفی را نشان می دهد. که موسیقی شما را پلی کرده اند.

• آمار استریم Spotify باعث افزایش آمار و حق انتشار برای شما می شود در حالی که میزان شنوندگان Spotify به اندازه گیری محبوبیت هنرمند کمک می کند.

• اگر آمار شنوندگان ماهانه ثابت بمانند اما استریم Spotify افزایش یابد. بدان معناست که یک گروه از افراد موسیقی شما را بارها و بارها پلی کرده اند.

• تعداد استریم Spotify همیشه به صورت تجمعی شمرده می شود. در حالی که میزان شنوندگان ماهانه Spotify نوسان می کند.

• افزایش مداوم استریم و شنوندگان ماهانه Spotify به این معنی است. که مخاطبان شما در حال افزایش هستند و به موسیقی شما گوش می دهند.

هنرمندان

هنرمندانی که با ایران مجوز همکاری می‌کنند
اشتراک